Prawo konsumenckie to szereg zróżnicowanych aktów prawnych. Jego cechą jest także bardzo duża dynamika zmian. Przedsiębiorcy muszą umiejętnie i szybko wdrażać rozwiązania wymagane prawem. Sprzedaż internetowa i umowy zawierane na odległość powodują coraz większe trudności oraz ryzyko problemów i niezadowolenie konsumentów. Przepisy prawa coraz lepiej chronią ich interesy, a przedsiębiorcy powinni być tego świadomi.
Prezes UOKiK, jako regulator, jest bardzo aktywny w swoich działaniach, więc przedsiębiorcy, którzy nie dostosują się do wymagań prawa, ponoszą ryzyko kar pieniężnych. Wiele sporów konsumenckich trafia przed sądy powszechne, a co za tym idzie także przed Trybunał Sprawiedliwości TSUE.
W związku z tym specjalistyczne doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i prawa konsumenckiego jest konieczne. Jako radca prawny mam doświadczenie i praktyczną wiedzę, która zapewni firmom funkcjonowanie zgodnie z prawem.
Obsługa prawna w zakresie prawa konsumenckiego
- Sprawnie rozwiązuję problemy prawne mikro, małych i średnich firm oraz korporacji w zakresie prawa konsumenckiego
- Pomagam organizacjom pozarządowym i innym podmiotom w działalności na styku z prawem konsumenckim
- Monitoruję praktyki regulatora – Prezesa UOKiK i na bieżąco informuję o zmianach w prawie
- Daję przedsiębiorcom wparcie prawne na każdym etapie funkcjonowania firmy
- Pomagam firmom oraz innym podmiotom i organizacjom przy wdrażaniu przepisów prawa konsumenckiego skutkujących dla nich nowymi obowiązkami
- Pomagam wdrażać nowe usługi w biznesie zgodnie z prawem.
Korzyści w zakresie prawa konsumenckiego
Rozwiązania, które proponuję:
- są dostosowane konkretnie do potrzeb i indywidualnej sytuacji firm lub innych podmiotów i organizacji
- są zgodne z prawem
- są efektywne i skuteczne
- uwzględniają model biznesowy firmy.
Problemy w zakresie prawa konsumenckiego
- Przedsiębiorcy oraz inne podmioty i organizacje pozarządowe, nie posiadają specjalistycznego wsparcia prawego w obszarze prawa konsumenckiego
- Korporacje poszukują specjalistycznego wsparcia prawnego przy rozwiązywaniu zdefiniowanych problemów dotyczących spraw konsumenckich
- Przedsiębiorcy oraz inne podmioty i organizacje mają różnorodne obowiązki wynikające z prowadzenia obrotu konsumenckiego
- Występuje duża dynamika zmian przepisów prawa
- Przedsiębiorcy oraz inne podmioty i organizacje mają trudności natury organizacyjnej i technicznej w dostosowaniu się do nowych wymagań prawa
- Istnieje ryzyko kar pieniężnych wynikające z niewłaściwego stosowania przepisów prawa.
Moje usługi z zakresu prawa konsumenckiego
1Opracowywanie i opiniowanie:
- wzorów umów i ogólnych warunków umów stosowanych w obrocie z konsumentami
- ogólnych warunków ubezpieczenia
- regulaminów i cenników sklepów lub serwisów internetowych
- procesów sprzedaży na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
- wzorów oświadczeń i zgód odbieranych od klientów
- wzorów odstąpienia od umowy
- regulaminów promocji
- skryptów rozmów sprzedażowych przez telefon
- komunikatów wyświetlanych na stronie internetowej przedsiębiorcy
- wzorów pism niezbędnych dla procesu reklamacji.
2Opiniowanie:
- opiniowanie spraw powstałych w związku z odstąpieniem od umowy
- opiniowanie reklamacji i skarg do Prezesa UOKiK, Rzeczników Praw Konsumenta lub Rzecznika Finansowego.
3Obsługa prawna:
- przedsiębiorców na potrzeby pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami
- postępowań prowadzonych przez Prezesa UOKiK w sprawie stosowania klauzul niedozwolonych lub praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
4Szkolenia (przykładowa tematyka):
- Zwrot prowizji za udzielenie kredytu w przypadku jego wcześniejszej spłaty w świetle ustawy o kredycie konsumenckim oraz aktualnego orzecznictwa krajowych sądów powszechnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
- Instytucja wyzysku w świetle kodeksu cywilnego – obecny stan prawny i planowane zmiany kodeksu cywilnego.