Reklama i inne formy promocji produktów i usług są dziś dla firm niezwykle ważne. Rozwój techniki, coraz większa konkurencja oraz internacjonalizacja biznesów motywuje przedsiębiorców do coraz większej aktywności reklamowej i marketingowej. Niestety nie zawsze jest ona zgodna z prawem.
Dziś prawo kładzie bardzo duży nacisk na ochronę konsumenta. Duża aktywność Prezesa UOKiK w obszarze spraw związanych z prowadzonymi kampaniami reklamowymi, rodzi ryzyko wysokich kar pieniężnych. Działalność reklamowa podlega także licznym ograniczeniom, a nawet zakazom regulującym daną branżę, co jest przedmiotem kontroli ze strony innych, uprawnionych do tego podmiotów.
Kampanie reklamowe, przeprowadzone niezgodnie z prawem lub dobrymi obyczajami psują wizerunek przedsiębiorcy, który jest często nie do odbudowania. Działania reklamowe obserwuje także konkurencja, która jest gotowa w każdej chwili wytknąć każdy błąd.
Jako radca prawny mam bogate doświadczenie w obsłudze prawnej kampanii promocyjnych w różnych środkach przekazu. Współpracowałam z przedsiębiorcami, korporacjami i agencjami reklamowymi. Dzięki praktycznej znajomości przepisów, składających się na tzw. prawo reklamy, pomogłam już wielu firmom prowadzić legalne i skuteczne działania reklamowe.
Obsługa prawna w zakresie prawa reklamy
- Sprawnie rozwiązuję problemy prawne mikro, małych i średnich firm oraz korporacji w zakresie prawa reklamy
- Opiniuję kampanie reklamowe prowadzone w telewizji, radio, internecie, zewnętrzne kampanie reklamowe oraz kampanie typu BTL
- Monitoruję praktyki regulatora – Prezes UOKiK i na bieżąco informuję przedsiębiorców o zmianach w prawie
- Wspieram agencje reklamowe w tworzeniu legalnych kampanii reklamowych dla swoich klientów
- Wspieram firmy przy podejmowaniu nowych działań reklamowych w zgodzie z prawem
- Daję przedsiębiorcom wparcie prawne na każdym etapie przygotowywania kampanii reklamowych
- Pomagam firmom przy wdrażaniu przepisów prawa reklamy skutkujących dla nich nowymi obowiązkami
- Pomagam wdrażać nowe usługi reklamowe w zgodzie z prawem.
Korzyści dla firm w zakresie prawa reklamy
Rozwiązania, które proponuję:
- są dostosowane konkretnie do potrzeb i indywidualnej sytuacji firm
- są zgodne z prawem
- są efektywne i skuteczne
- uwzględniają model biznesowy firmy oraz uwarunkowania lokalne
- uwzględniają branżę oraz model biznesowy firmy lub organizacji.
Problemy firm w zakresie prawa reklamy
- Mikro, mali lub średni przedsiębiorcy oraz inne podmioty, nie posiadają specjalistycznego wsparcia prawego w obszarze prawa reklamy
- Korporacje poszukują specjalistycznego wsparcia prawnego przy rozwiązywaniu zdefiniowanych problemów z zakresu prawa reklamy
- Przedsiębiorcy nie są świadomi, że stosują niedozwoloną reklamę lub forma reklamy jest niezgodna z prawem
- Przedsiębiorcy często stosują reklamy, które wprowadzają konsumentów w błąd, naruszają zbiorowe interesy konsumentów oraz narażają konsumentów na szkody
- Zgodność reklam z przepisami prawa jest często weryfikowana przez Prezesa UOKiK lub inne uprawnione do tego podmioty nadzorujące daną branżę
- Przedsiębiorcy nie potrafią szybko dostosowywać się do zmieniających się wymagań i ponoszą związane z tym koszty
- Przedsiębiorcy nie rozumieją skomplikowanych przepisów prawa, więc mają problemy z ich stosowaniem
- Nieprawidłowości pod względem prawnym mogą godzić w renomę, prestiż przedsiębiorcy i je degradować
- Niewłaściwe stosowanie przepisów lub jego brak, niosą ryzyko wysokich kar pieniężnych oraz roszczeń ze strony adresatów akcji reklamowych lub firm konkurencyjnych.
Moje usługi w zakresie prawa reklamy
1Opiniowanie:
- ogólnopolskich kampanii radiowych, telewizyjnych i internetowych
- mailingu, smsów i listów reklamowych do klientów
- banerów i landing page w Internecie.
2Wsparcie prawne przy kampaniach zewnętrznych (outdoorowych), w tym opiniowanie billboardów, plakatów, ulotek.
3Konstruowanie i opiniowanie zgód na działania marketingowe, w tym na marketing bezpośredni towarów i usług za pomocą automatycznych systemów wywołujących i telekomunikacyjnych urządzeń końcowych.
4Pomoc prawna w zakresie przesyłania informacji handlowych
5Współpraca z agencjami reklamowymi.
6Szkolenia (przykładowa tematyka):
- E-mail marketing jako narzędzie do komunikacji z klientami – jak to robić legalnie?
- Jak prowadzić działania reklamowe przez telefon zgodnie z prawem?