Prawo telekomunikacyjne zmienia się bardzo dynamicznie. Małe i większe firmy mają trudności z bieżącym wdrażaniem zmian. Trudności organizacyjne, techniczne i prawne napotkane po drodze utrudniają funkcjonowanie firmy. Pośpiech i błędna interpretacja przepisów prawa mogą wiązać się z dużymi, nieprzewidzianymi kosztami. To dodatkowo dezorganizuje firmę.

Firmy działające w branży telekomunikacyjnej potrzebują specjalistycznego i stałego wsparcia prawnego. Oferuję takie wsparcie.


Obsługa prawna firm telekomunikacyjnych

  • Sprawnie rozwiązuję problemy prawne firm ze względu na praktyczną znajomość prawa i duże doświadczenie w branży telekomunikacyjnej
  • Daję swoim klientom wsparcie prawne na każdym etapie działalności
  • Pomagam firmom przy wdrażaniu przepisów prawa skutkujących nowymi obowiązkami dla przedsiębiorcy
  • Wspieram firmy przy podejmowaniu nowego rodzaju działalności.


Korzyści dla firm telekomunikacyjnych

Rozwiązania, które proponuję:

  • są dostosowane konkretnie do ich potrzeb i indywidualnej sytuacji
  • są zgodne z prawem
  • są efektywne i skuteczne
  • uwzględniają model biznesowy firmy oraz uwarunkowania lokalne
  • uwzględniają współpracę z innymi przedsiębiorcami.

Problemy firm telekomunikacyjnych

  • Dokumentacja firm telekomunikacyjnych nie spełnia wymagań stawianych przez prawo telekomunikacyjne
  • Stosowane formularze nie są spójne z pozostałą dokumentacją
  • Wzory zgód udzielanych przez klientów nie są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa
  • Podczas rozmów telefonicznych pomija się wymagania przewidziane dla zawierania umów na odległość
  • Komunikaty do klientów wprowadzają w błąd
  • Rozstrzygnięcia sporów i reklamacji są sprzeczne z prawem
  • Dane objęte tajemnicą telekomunikacyjną są nienależycie chronione, co stwarza zagrożenie ze strony regulatora i osób, których te dane dotyczą
  • Firmy korzystają z cudzych nieruchomości, nie posiadając niezbędnej umowy lub decyzji, co naraża je na spory o zapłatę i grozi usunięciem infrastruktury z posesji
  • Przedsiębiorcy napotykają trudności w uzyskaniu dostępu telekomunikacyjnego
  • Umowy międzyoperatorskie zawierają nieprawidłowości
  • Obowiązki regulacyjne nie są realizowane lub są niewłaściwe realizowane.

Moje usługi w zakresie prawa telekomunikacyjnego


1Opracowywanie i opiniowanie:

  • wzorów umów abonenckich i ogólnych warunków umów
  • regulaminów usług i cenników
  • regulaminów promocji
  • formularzy do obsługi procesów masowych
  • wzorów zgód udzielanych przez klientów
  • skryptów rozmów sprzedażowych
  • komunikacji z klientami w sprawach indywidualnych i grupowych
  • umów o dostępie telekomunikacyjnym, w tym o połączeniu sieci, dostępie do infrastruktury na potrzeby telekomunikacji, hurtowego dostępu BSA, LLU na sieciach POPC.


2Opiniowanie:

  • reklamacji i skarg klientów składanych do Prezesa UKE, Prezesa UOKiK, Rzeczników Konsumenta
  • spraw dotyczących tajemnicy telekomunikacyjnej, przeniesienia numeru i zmiany dostawcy Internetu.


3Obsługa:

  • postępowań wszczynanych przez Prezesa UKE lub Prezesa UOKiK
  • sporów związanych z posadowieniem infrastruktury telekomunikacyjnej na cudzej nieruchomości
  • postępowań o wydanie decyzji dostępowych przez Prezesa UKE
  • audytów prawnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych na potrzeby akwizycji.


4Szkolenia (przykładowa tematyka):

  • Obowiązki dostawcy usług łączności elektronicznej wobec użytkowników końcowych w świetle Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej
  • Zasady dostępu do infrastruktury technicznej (słupów elektroenergetycznych dla linii niskiego i średniego napięcia) w świetle decyzji Prezesa UKE – urzędowe stawki opłat, tryb i warunki zawarcia Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych, tryb i warunki zmiany dotychczasowych umów.
Zobacz szkolenia

Potrzebujesz porady z zakresu prawa telekomunikacyjnego?