Prawo telekomunikacyjne zmienia się bardzo dynamicznie. Małe i większe firmy mają trudności z bieżącym wdrażaniem zmian. Trudności organizacyjne, techniczne i prawne napotkane po drodze utrudniają funkcjonowanie firmy. Pośpiech i błędna interpretacja przepisów prawa mogą wiązać się z dużymi, nieprzewidzianymi kosztami. To dodatkowo dezorganizuje firmę.
Firmy działające w branży telekomunikacyjnej potrzebują specjalistycznego i stałego wsparcia prawnego. Oferuję takie wsparcie.
Obsługa prawna firm telekomunikacyjnych
- Sprawnie rozwiązuję problemy prawne firm ze względu na praktyczną znajomość prawa i duże doświadczenie w branży telekomunikacyjnej
- Daję swoim klientom wsparcie prawne na każdym etapie działalności
- Pomagam firmom przy wdrażaniu przepisów prawa skutkujących nowymi obowiązkami dla przedsiębiorcy
- Wspieram firmy przy podejmowaniu nowego rodzaju działalności.
Korzyści dla firm telekomunikacyjnych
Rozwiązania, które proponuję:
- są dostosowane konkretnie do ich potrzeb i indywidualnej sytuacji
- są zgodne z prawem
- są efektywne i skuteczne
- uwzględniają model biznesowy firmy oraz uwarunkowania lokalne
- uwzględniają współpracę z innymi przedsiębiorcami.
Problemy firm telekomunikacyjnych
- Dokumentacja firm telekomunikacyjnych nie spełnia wymagań stawianych przez prawo telekomunikacyjne
- Stosowane formularze nie są spójne z pozostałą dokumentacją
- Wzory zgód udzielanych przez klientów nie są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa
- Podczas rozmów telefonicznych pomija się wymagania przewidziane dla zawierania umów na odległość
- Komunikaty do klientów wprowadzają w błąd
- Rozstrzygnięcia sporów i reklamacji są sprzeczne z prawem
- Dane objęte tajemnicą telekomunikacyjną są nienależycie chronione, co stwarza zagrożenie ze strony regulatora i osób, których te dane dotyczą
- Firmy korzystają z cudzych nieruchomości, nie posiadając niezbędnej umowy lub decyzji, co naraża je na spory o zapłatę i grozi usunięciem infrastruktury z posesji
- Przedsiębiorcy napotykają trudności w uzyskaniu dostępu telekomunikacyjnego
- Umowy międzyoperatorskie zawierają nieprawidłowości
- Obowiązki regulacyjne nie są realizowane lub są niewłaściwe realizowane.
Moje usługi w zakresie prawa telekomunikacyjnego
1Opracowywanie i opiniowanie:
- wzorów umów abonenckich i ogólnych warunków umów
- regulaminów usług i cenników
- regulaminów promocji
- formularzy do obsługi procesów masowych
- wzorów zgód udzielanych przez klientów
- skryptów rozmów sprzedażowych
- komunikacji z klientami w sprawach indywidualnych i grupowych
- umów o dostępie telekomunikacyjnym, w tym o połączeniu sieci, dostępie do infrastruktury na potrzeby telekomunikacji, hurtowego dostępu BSA, LLU na sieciach POPC.
2Opiniowanie:
- reklamacji i skarg klientów składanych do Prezesa UKE, Prezesa UOKiK, Rzeczników Konsumenta
- spraw dotyczących tajemnicy telekomunikacyjnej, przeniesienia numeru i zmiany dostawcy Internetu.
3Obsługa:
- postępowań wszczynanych przez Prezesa UKE lub Prezesa UOKiK
- sporów związanych z posadowieniem infrastruktury telekomunikacyjnej na cudzej nieruchomości
- postępowań o wydanie decyzji dostępowych przez Prezesa UKE
- audytów prawnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych na potrzeby akwizycji.
4Szkolenia (przykładowa tematyka):
- Obowiązki dostawcy usług łączności elektronicznej wobec użytkowników końcowych w świetle Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej
- Zasady dostępu do infrastruktury technicznej (słupów elektroenergetycznych dla linii niskiego i średniego napięcia) w świetle decyzji Prezesa UKE – urzędowe stawki opłat, tryb i warunki zawarcia Umowy Ramowej i Umów Szczegółowych, tryb i warunki zmiany dotychczasowych umów.